Skip to main content

GA voor Duurzame Impact met Groupe Atlantic Nederland

Duurzaam ondernemen, met het oog op de toekomst

Onze rol in verdere verduurzaming is groot, niet alleen in het leveren van duurzamere en innovatieve producten maar ook in de keten eromheen door transport te beperken, kwaliteit van onze producten te bewaken en afval te verminderen.

Met onze sterke merken, all-electric toepassingen, goede specificaties tegen een betaalbare prijs, en internationale aanwezigheid vanuit Groupe Atlantic willen wij dit de komende jaren verder uitbouwen. Met als uiteindelijk doel: een circulaire economie in 2050.

Met gepaste trots presenteren we als Groupe Atlantic Nederland (GANL) ons eerste duurzaamheidsverslag. Hierin laten we in vogelvlucht zien waar we vandaan komen, en gaan we in op wie we zijn (onze visie, missie), onze activiteiten en ambitie.

Dit verslag is een 1e vertrekpunt om periodiek te bepalen wat onze duurzaamheid doelstellingen zijn, wat we willen realiseren, en of de jaarlijkse output aansluit bij onze KPI’s. Kortom zitten we op koers naar 2050? Want zoals in onze visie staat, we nemen je mee in de duurzaamheidstransitie. Elke dag een duurzame toekomst een stukje dichterbij.

Lees hier het duurzaamheidsverslag

Tijdlijn in vogelvlucht

Wij zijn al decennia lang vooruitstrevend op het gebied van verduurzaming, zowel met oog op het milieu als op sociaal vlak. Enkele hoogtepunten:

Klimaat en milieu-uitdagingen versterken onze ambitie om een belangrijke speler te zijn in de transitie naar een gezonde, energiezuinige all-electric wereld. Dit doen we vanuit een duidelijke visie en missie.

Duurzaamheidspijlers

Als groep hebben we ons gecommitteerd aan deze vier duurzaamheidspijlers:

Hoge mate van empowerment personeel

We ondersteunen onze teams in het gezamenlijk stimuleren van de transitie naar een CO2-neutrale maatschappij.

Grote maatschappelijke betrokkenheid

We betrekken ons ecosysteem bij onze transformaties, ondersteunen lokale gemeenschappen en bestrijden energieschaarste.

Oplossingen met lage emissies

Wij stimuleren de energietransitie in de bouwsector met universeel toegankelijke, energiezuinige oplossingen op maat gemaakt voor iedereen.

Bewerkingen met lage voetafdruk

We richten ons op een duurzamer model dat de impact van ons bedrijf op de planeet minimaliseert.

Ontdek hoe we concreet vorm geven aan deze pijlers

We nemen je mee in de duurzaamheidstransitie. Elke dag een duurzame toekomst een stukje dichterbij. Met als doel een gezond, energiezuinig en comfortabel binnenklimaat voor iedereen.

High well-being, low carbon

Dit uit zich o.a. in ons “high well-being, low carbon” programma:

High well-being

  • Voor onze klanten is het doel om wereldwijd hun welzijn te waarborgen door het aanbieden van hoogwaardige thermische klimaatoplossingen.
  • Voor onze medewerkers stimuleren we persoonlijke ontwikkeling, autonomie, open mind, en diversiteit op de werkvloer.

Low carbon

  • Met onze producten en diensten zetten we ons in voor de energietransitie en voor een lage CO2-uitstoot in de bouwsector.
  • In onze fabrieken en in onze toeleveringsketen streven we ernaar om de meest energie-efficiënte oplossingen in te zetten en zoveel mogelijk gebruik te maken van hernieuwbare energiebronnen.

Dit gebeurd niet alleen in Nederland, maar is een internationale missie voor alle vestigingen van Groupe Atlantic Nederland.

Lees meer over de nationale en internationale aanpak

Met onze sterke merken; Orcon, Fujitsu en Atlantic, maken we het nieuwe verwarmen, verkoelen en ventileren met een lage CO2-emissie bereikbaar. We streven naar een hoge mate van welzijn voor iedereen elke dag

Carbon Footprint Audit

Om dit te bewerkstelligen zijn wij in 2025 ook begonnen met onze officiële Carbon Footprint Audit. Hiermee willen wij concreet in kaart brengen wat onze impact is op de wereld om ons heen en hoe we deze zo positief mogelijk kunnen maken.

Naast deze concrete audit zijn er ook op andere vlakken al grote stappen gezet om deze impact in kaart te brengen. Zo zijn we ook al bezig geweest met het opstellen EPD labels, LCA verklaringen en is er een jaarlijks duurzaamheidsinitiatief binnen de Groupe genaamd POPCORN waarmee we alle collega’s vragen mee te denken aan verduurzamingsmogelijkheden voor de organisatie.

Blijf op de hoogte!