Een typische werkdag begint voor mij rond 7:50 uur, waarbij ik eerst mijn koffie pak en controleer of ik alles bij me heb voor de klussen van die dag. Afhankelijk van de dag maak ik zo’n 4 tot 10 bezoeken, afhankelijk van de aard van de storingen en de afstand ertussen. Vaak weet ik al van tevoren waar ik naartoe moet, dus kan ik me alvast voorbereiden.
Ik werk voornamelijk met de producten van Orcon, en dan specifiek de HRC (ventilatie) klanten, en soms met MVS. En zorg dan ook altijd dat ik check of ik (waar relevant) voldoende spareparts e.d. bij me heb.
Rond een uur of 8 rijd ik weg van de zaak en ga ik op pad en meestal zo rond 16:00/16:30 ben ik weer terug op de zaak. Het komt echt maar heel zelden voor dat ik buiten deze tijden klussen heb en als dat zo is dan gebeurt dat altijd alleen maar in goed overleg.
Na elk bezoek rapporteer ik wat er is gebeurd aan een project, inclusief bevindingen, oplossingen, en of er garantie van toepassing is, etc. Deze rapportages en foto’s worden gebruikt voor analyses en terugkoppeling naar de installateur of klant, wat bijdraagt aan het verbeteren van onze service.
Soms spring ik nog bij op bijvoorbeeld de afdeling kwaliteit, of bij mijn binnendienst collega’s op de serviceafdeling. Maar over het algemeen ben ik op pad.