Maak kennis met Alen!<\/h1>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n[\/vc_column_text][vc_column_text]Hey! Ik ben Alen, 25 jaar oud, en ik werk nu iets meer dan een jaar bij GANL, inmiddels als \u201ctechnisch support medewerker\u201d, ofwel buitendienst op de serviceafdeling. Een totaal andere functie dan waarvoor ik hier als eerst binnenkwam.[\/vc_column_text][vc_column_text]Ik was namelijk op zoek naar een tijdelijke baan via het uitzendbureau, zodat ik kon werken terwijl ik er achter probeerde te komen waar mijn echte passie lag. Ik kwam hier op gesprek voor een logistieke functie in het magazijn. Maar tijdens de gesprekken werd mij de vraag gesteld of een functie op de serviceafdeling (gezien mijn technische achtergrond) niet beter passend zou zijn.[\/vc_column_text][vc_column_text]Eerlijk gezegd was ik er niet zo zeker van, maar toen ik de kans kreeg om even mee te kijken bij de serviceafdeling, ging er knop voor me om. Het was voor mij meteen duidelijk dat daar mijn interesse veel meer lag dan bij het logistieke gedeelte.[\/vc_column_text][vc_column_text]\nOp de service afdeling<\/h2>\n
En zo stond ik, voor ik het wist, ineens te midden van de serviceafdeling, binnen wel te verstaan. Hier werd ik lokaal opgeleid door geweldige collega’s, met een persoonlijke shout-out naar Sabit, hij heeft me echt enorm geholpen om de uitdagingen van service te ontdekken, met al zijn fysieke, elektrotechnische en softwarematige aspecten.[\/vc_column_text][image_with_animation image_url=”17294″ image_size=”full” animation_type=”entrance” animation=”None” animation_movement_type=”transform_y” hover_animation=”none” alignment=”center” border_radius=”none” box_shadow=”none” image_loading=”default” max_width=”100%” max_width_mobile=”default”][vc_column_text]Hier heb ik enkele maanden met veel plezier gezeten tot ik in verband met drukte ook vaker werd gevraagd eens bij te springen in de buitendienst van service. Wat betekent dat ik op locatie, door heel Nederland, onze klanten help. Dit beviel mij, de klanten en Groupe Atlantic Nederland, zo goed dat ik inmiddels volledig ben overgestapt naar de buitendienst van de serviceafdeling.<\/p>\n
Hier zit ik voor mijn gevoel \u00e9cht op mijn plek en kan ik mijn ei goed kwijt. Het is ontzettend afwisselend en ik ben constant bezig met probleemoplossing. Ik leer enorm veel en heb het gevoel dat ik al mijn kwaliteiten en vaardigheden hierbij kan inzetten.<\/p>\n
Mensen hebben een bepaald probleem en het is aan mij om dat op te lossen. Het geeft me enorm veel voldoening om mensen te helpen en ze blij te zien als ik vertrek.[\/vc_column_text][vc_column_text]\n
Mens en techniek<\/h2>\n
Wat ik zo leuk vind aan mijn werk is de combinatie van mens en techniek. Een van de belangrijkste vaardigheden in mijn vakgebied is geduld. Het is essentieel om niet gefrustreerd te raken, vooral als een probleem niet meteen kan worden opgelost. Daarnaast is technische kennis, oog voor detail en empathie naar de klant toe ook van groot belang.<\/p>\n
Het vereist vaak dat ik situaties goed inschat en aanvoel. Daarbij ben ik ook echt een kletskous dus een praatje maken met mensen vind ik fantastisch. En het is geweldig om te zien hoe blij mensen soms zijn als ik ze kan helpen. De waardering die je krijgt, geeft echt een goed gevoel, en het motiveert me alleen maar meer om mijn best te doen.[\/vc_column_text][image_with_animation image_url=”17295″ image_size=”full” animation_type=”entrance” animation=”None” animation_movement_type=”transform_y” hover_animation=”none” alignment=”center” border_radius=”none” box_shadow=”none” image_loading=”default” max_width=”100%” max_width_mobile=”default”][vc_column_text]\n
Persoonlijke groei<\/h2>\n
Zo heb ik al een aantal uitdagende situaties gehad waarbij een probleem moeilijk te vinden en op te lossen was, dat ik daar uiteindelijk dan toch een goede oplossing voor kan bedenken vind ik enorm tof om te zien.<\/p>\n
Vooral als ik daarbij de verwachtingen van de klant en mezelf kan overtreffen. Ik ben hier immers nog maar net een jaartje en het is heel gaaf om mijn eigen persoonlijke groei en ontwikkeling te zien.<\/p>\n
Fysiek is het werk niet zwaar, maar mentaal kan het soms uitdagend zijn, vooral in drukke periodes. Gelukkig wordt daar echt rekening mee gehouden binnen het bedrijf. Mijn team en planner luisteren altijd naar mijn feedback en er wordt veel vrijheid, verantwoordelijkheid en steun geboden.<\/p>\n
Ik ben enorm gegroeid in slechts een jaar tijd, en dat komt mede door de kansen die ik hier krijg en de ondersteuning van mijn collega’s.[\/vc_column_text][vc_column_text]\n
Veel op pad<\/h2>\n
Een typische werkdag begint voor mij rond 7:50 uur, waarbij ik eerst mijn koffie pak en controleer of ik alles bij me heb voor de klussen van die dag. Afhankelijk van de dag maak ik zo\u2019n 4 tot 10 bezoeken, afhankelijk van de aard van de storingen en de afstand ertussen. Vaak weet ik al van tevoren waar ik naartoe moet, dus kan ik me alvast voorbereiden.<\/p>\n
Ik werk voornamelijk met de producten van Orcon, en dan specifiek de HRC (ventilatie) klanten, en soms met MVS. En zorg dan ook altijd dat ik check of ik (waar relevant) voldoende spareparts e.d. bij me heb.<\/p>\n
Rond een uur of 8 rijd ik weg van de zaak en ga ik op pad en meestal zo rond 16:00\/16:30 ben ik weer terug op de zaak. Het komt echt maar heel zelden voor dat ik buiten deze tijden klussen heb en als dat zo is dan gebeurt dat altijd alleen maar in goed overleg.[\/vc_column_text][image_with_animation image_url=”17293″ image_size=”full” animation_type=”entrance” animation=”None” animation_movement_type=”transform_y” hover_animation=”none” alignment=”center” border_radius=”none” box_shadow=”none” image_loading=”default” max_width=”100%” max_width_mobile=”default”][vc_column_text]Na elk bezoek rapporteer ik wat er is gebeurd aan een project, inclusief bevindingen, oplossingen, en of er garantie van toepassing is, etc. Deze rapportages en foto’s worden gebruikt voor analyses en terugkoppeling naar de installateur of klant, wat bijdraagt aan het verbeteren van onze service.<\/p>\n
Soms spring ik nog bij op bijvoorbeeld de afdeling kwaliteit, of bij mijn binnendienst collega\u2019s op de serviceafdeling. Maar over het algemeen ben ik op pad.[\/vc_column_text][vc_column_text]\n
Steun van collega’s<\/h2>\n
Verder heb ik natuurlijk ook regelmatig overleg met mijn collega’s van de service- en kwaliteitsafdelingen. We bespreken oplossingen voor problemen die we tegenkomen, delen ervaringen en soms is het gewoon fijn om even stoom af te blazen na een lange dag.<\/p>\n
Ik schakel sowieso veel met mijn collega’s, zowel binnen de serviceafdeling als met andere afdelingen zoals productontwikkeling, R&D en logistiek. Samen proberen we uitdagende storingen op te lossen en producten te verbeteren voor de lange termijn, wat ook bijdraagt aan onze missie om duurzame all-electric binnenklimaatsystemen te leveren.<\/p>\n
Iets dat ik persoonlijk ook echt belangrijk vind. Zo vind ik het super dat het servicewagenpark nu zo goed als volledig elektrisch is en probeer ik zelf zo min mogelijk materiaal te verspillen. Waar mogelijk ga ik altijd voor reparatie en niet voor vervanging bijvoorbeeld. Ook op dat vlak wordt er goed met ons meegedacht door de organisatie.[\/vc_column_text][image_with_animation image_url=”17296″ image_size=”large” animation_type=”entrance” animation=”None” animation_movement_type=”transform_y” hover_animation=”none” alignment=”center” border_radius=”none” box_shadow=”none” image_loading=”default” max_width=”100%” max_width_mobile=”default” img_link=”https:\/\/www.wasco.nl\/content\/nxt-gen#installatiefestival”][vc_column_text]\n
Betrokkenheid<\/h2>\n
Sowieso zie ik de betrokkenheid van de organisatie en de band met collega\u2019s op heel veel plekken terug in het bedrijf. Wat Groupe Atlantic Nederland wat dat betreft voor mij echt onderscheidt van andere werkplekken is de bedrijfscultuur. Dat klinkt misschien lekker vaag, maar is toch echt zo.<\/p>\n
Er heerst hier een enorm goede sfeer. Iedereen is open en vriendelijk, en er wordt veel waarde gehecht aan het welzijn van de medewerkers. Het feit dat ik me hier zo thuis voel en zoveel kansen krijg om bij te dragen aan de doelstellingen van het bedrijf en aan duurzaamheid, maakt me enorm gemotiveerd om hier te blijven en mezelf verder te ontwikkelen.<\/p>\n
Vooral omdat dit in een hele gemoedelijke omgeving gaat met bijvoorbeeld ook een hele actieve personeelsvereniging. Zo was ik hier krap een maand binnen en mocht ik al direct mee met de CityTrip! Maar ook alle andere activiteiten zoals de pub quiz, een spelletjesavond en meer. Er is hier zoveel te doen![\/vc_column_text][image_with_animation image_url=”17297″ image_size=”full” animation_type=”entrance” animation=”None” animation_movement_type=”transform_y” hover_animation=”none” alignment=”center” border_radius=”none” box_shadow=”none” image_loading=”default” max_width=”100%” max_width_mobile=”default”][vc_column_text]\n
Begripvol en inclusief<\/h2>\n
Wat daarin ook opvalt is dat er echt veel begrip en ruimte voor allerhande mensen en achtergronden is. Zo wordt er altijd rekening gehouden met allerlei allergie\u00ebn, is er een gebedsbeleid (onafhankelijk van welk geloof of gebed) en meer.<\/p>\n
Dit lijkt soms voor de hand liggend maar ik ken een hoop bedrijven die hier allemaal geen rekening mee houden. Dat ze dat hier wel doen spreekt voor mij boekdelen.<\/p>\n
Wat ik misschien nog wel het meest bijzonder vind, is dat eigenlijk iedereen elkaar wel bij naam en gezicht kent, ondanks dat we inmiddels al met meer dan 80 mensen zijn. En voel ik me, ook als buitendienstmedewerker, enorm verbonden met het bedrijf en mijn collega\u2019s.<\/p>\n
Ik ben dan ook oprecht blij dat ik destijds de keuze heb gemaakt om hier aan de slag te gaan en de sprong in het diepe te maken. Want inmiddels ben ik enorm gegroeid en werk ik elke dag met super toffe en inspirerende mensen, in een organisatie die me echt het gevoel geeft dat ik gewaardeerd wordt en me steunt in mijn ontwikkeling.[\/vc_column_text][divider line_type=”No Line”][vc_column_text]\n
Join the team!<\/h2>\n
Wil jij je net als Alen op jouw eigen manier impact maken en samen werken aan een duurzaam (all-electric) binnenklimaat voor heel Nederland, samen met een hoop leuke collega’s? Bekijk dan nu onze openstaande vacatures hier<\/a> en join the team![\/vc_column_text][nectar_btn size=”medium” button_style=”regular” button_color_2=”Accent-Color” icon_family=”none” text=”bekijk de vacatures” url=”https:\/\/groupe-atlantic.nl\/werken-bij\/”][divider line_type=”No Line”][\/vc_column][\/vc_row]\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" [vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” column_margin=”default” column_direction=”default” column_direction_tablet=”default” column_direction_phone=”default” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” row_border_radius=”none” row_border_radius_applies=”bg” overflow=”visible” overlay_strength=”0.3″ gradient_direction=”left_to_right” shape_divider_position=”bottom” bg_image_animation=”none”][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_tablet=”inherit” column_padding_phone=”inherit” column_padding_position=”all” column_element_direction_desktop=”default” column_element_spacing=”default” desktop_text_alignment=”default” tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_backdrop_filter=”none” column_shadow=”none”…<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":17292,"comment_status":"open","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"inline_featured_image":false,"footnotes":""},"categories":[60],"tags":[],"class_list":{"0":"post-17289","1":"post","2":"type-post","3":"status-publish","4":"format-standard","5":"has-post-thumbnail","7":"category-werken-bij"},"yoast_head":"\n